Android føre på markedsandele men deres bruger halter i App Brug
09/06/2013 | Posted by ejalbracha under android sharepoint, BYOD, Mobil Blog, XenMobile |
|
3 mulige grunde iOS ejere bruger deres enheder mere end Android
En lomme computer kontra en opgraderet telefon:
Apple populariseret begrebet mobile app med App Store, folk er tiltrukket af iPhone og iPad apps. “There’s an app for that,” blev det populære marketing slogan for iPhones. Teorien går på, at Apple-brugere ledte efter lommecomputere, der var app-centreret, mens Android-brugere kun søgte en smartere telefoner, hvor apps var en dejlig ting at have, men ikke afgørende.
Fragmentering fører til begrænset app indhold:
Apple har et ret snævert blanding af skærmstørrelser og forskellige versioner af sin iOS styresystem som udviklere skal slås med. Apple har fire forskellige skærmstørrelser: 3,5-tommer (alle iPhones før iPhone 5), 4-tommer (iPhone 5), 7,9-tommer (iPad Mini) og 9,7-tommer (iPad). For det meste befinder de fleste af Apple’s brugere på den seneste version af iOS. Android, på den anden side, har en massiv vifte af skærmstørrelser kører ældre versioner af operativsystemet på forskellige typer af computer-processorer. På grund af dette er mængden af indhold og mulighed for svært at opdatere apps.
Fordi “Apple er større på apps”, er en selvforstærkende i sig selv
IOS har en større og rigere økosystem af apps, som gør iOS selvforstærkende i sig selv. iOS-enhed ejere efterspørge apps, udviklerne skabe apps til iOS brugere, og som igen skaber positive erfaringer, mund-til-mund, og yderligere stigninger i app brug.
Data fra analysefirmaet Experian peger i samme retning
Android-brugere tilbringer 28% af deres tid på at foretage opkald. iPhone-brugere tilbringer 22% af deres tid på opkald. Android ejere bruger deres smartphones mere som opgraderede telefoner end lommecomputere. iPhone-brugere bruger mere tid tekstning end Android.